Изложба Марине Абрамовић у Фиренци

Као комета је кроз нашу јавност пролетела вест да је Марина Абрамовић ударена сликом у главу приликом отварања своје изложбе „Чистач“ у фирентинској галерији „Строци“. Један тамошњи грађанин је упао на свечаност и платно које је држао треснуо o Маринину главу. Ухапшен је и одведен, а она је после изјавила да није љута, да не жели да га тужи, али би волела да зна зашто је то учинио? Не знам да ли је одговор добила, али ја јесам док сам шетао фирентинским улицама и набасао на палату Строци у којој се налази истоимена галерија. Џиновска слика Марине Абрамовић окачена преко фасаде, одмах ме је подсетила на могућност да се упустим у уметничку авантуру. Љубазни службеник ми је објаснио како је нападач на Марину нешто као локална замлата која се представља као уметник и да сваке године уради сличну ствар како би стигао у вести. Па ово је баш у стилу Абрамовићеве, помислих, само што у његовом случају има више ексцентричности него уметности. Док сам се пео на спрат, који је у целости остављен Марини Абрамовић, питао сам се, као и до сада, како може да изгледа изложба уметнице перформанса? Шта она има да изложи у галерији када њена уметност подразумева извођење на лицу места, пред публиком? За разлику од назива њене скорашње поставке „Уметник је присутан“, изведене премијерно у њујоршком Музеју савремене уметности