Изнтервју из Каира: редитељ Ахмад Абдала Ел Сајед говори за илустровану

Ахмад Абдала ел Сајед је стекао репутацију у родном Египту као аутор уметнички захтевних филмова. Сада је критику збунио, а
публику одушевио сатиром „Екстеријер. Ноћ“ и за наш лист открио шта га мучи, а шта чини срећним његов живот у Каиру.

Признајем – нисам на једном фестивалу очекивао овако лепршави филм, а посебно не од египатског аутора. Они, разумљиво је, преокупирани су револуцијом која им се десила пре осам година. Ахмад Абдала ел Сајед (39) кренуо је другим путем радећи „Екстеријер. Ноћ“: озбиљне теме попут положаја жена у египатском друштву, корупције, љубави, мука да се дође до филма обрадио је на шармантан начин. Док се смејете, схватате постојање озбиљних проблема друштва у коме се дешава прича филма. Назив „Екстеријер. Ноћ“ позајмио је из речника филмских екипа током сни- мања. Абдали је ово шести филм и на неки начин инспирисан је догађајима из његовог живота. Успех на Фестивалу био је велики, овенчан наградом за најбољег глумца. – Одушевљен сам и добрим и лошим стварима које су се догодиле око новог филма – каже ми на почетку нашег интервјуа вођеног у лепој сали хотела „Семирамис“, на обали Нила. Није ме изненадио када је споменуо „лоше ствари“, упркос аплаузима, смеху и овацијама након пројекције: чуо сам како су неки критичари, збуњени филмом, коментарисали да тако нешто нису очекивали од Абдале. – У Египту сам био познат по личним, ауторским делима, сврставали су ме у такозвану независну кинематогра- фију, иако лично не верујем у поделе те врсте. У сваком случају, теме мојих филмова нису биле баш веселе, на- против. Један је био црно-бели филм, у другом је било теже пратити дијалог, у трећем сам се бавио субкултуром… и када су дошли да виде „Екстеријер. Ноћ“ очекивали су слично. Сада морам да им се правдам што нисам правио филм какав су очекивали. На срећу, публици се филм допада и једва чекам 19. децембар, не само што је тада мој рођендан, већ и што филм креће у редован биоскопски репертоар.

Наставак прочитајте у броју 3125.