Због Лечића отказана представа
ПОЗОРИШНЕ АФЕРЕ

Свега пар дана уочи почетка Фестивала дуодраме (представе са двоје глумаца) у Тополи, организаторима је стигло писмо редитеља Луке Јованова чија је представа „Затварање љубави“ требало да отвори смотру. Лука је решио да своју представу не пошаље у Тополу зато што је међу учесницима угледао име Бранислава Лечића који игра у „Олеани“.

„Сазнали смо из објављеног програма да ће се у овогодишњој селекцији наћи и представа рађена по тексту Дејвида Мемета: она говори о мушкарцу на позицији моћи којег млада жена оптужи за сексуално насиље. У поменутој представи игра и глумац оптужен управо за сексуално насиље од стране неколико својих колегиница који је, осим тога, низом јавних наступа показао непримерен однос према поменутој теми. Стога се овим путем јављамо са одлуком да се наша представа повлачи из такмичарске селекције Фестивала, јер сматрамо да би тиме ненамерно подржали и дали легитимитет понашању које сматрамо дубоко забрињавајућим и неприхватљивим. Из поштовања према публици и причи коју желимо да испричамо, спремни смо да одиграмо представу ревијално, ван програма“, истиче у писму млади редитељ.

Селектор Фестивала дуодраме Ирфан Менсур огорчен је због оваквог геста и за „Вечерње новости“ је изјавио:

„Одбијам понуду редитеља да се ревијално одигра представа, јер не заслужује да се појави на фестивалу који слави позориште! Не браним Лечића већ здрав разум. Мислим да ни Егон Савин који је режирао „Олеану“ није заслужио да се представа ставља у контекст било чега што би оскрнавило позоришну уметност, а поготово што нигде није доказана Лечићева кривица. Да постоји ишта доказано, у једном интервјуу сам рекао да бих Лечића избрисао из мог телефона и не би постојао у мом животу! Али, ја не могу на основу рекла-казала и против доказане невиности да дозволим да се човек осуђује. То је ван мозга, антицивилизацијски чин. Као селектор браним интегритет позоришта, не желећи да се оно користи за појединачне обрачуне и излазак у јавност минорног редитеља који се не устручава да и Лечића и Савина ставља у контекст нечега што треба да провоцира јавност у негативном смислу. То је, једном речју, примитивизам с којим се жели доћи до јавности.

Ништа мање од Менсура због овог „инцидента“ није огорчен ни редитељ Егон Савин:

„Пошто немају никакве доказе, то може бити једино мржња инфериорних према успешном уметнику. То је једна бесомучна и беспризорна хајка.“

Иначе, ово је четврти пут да се Лечићу ставља „рампа“: прво се то десило са представом „Кад су цветале тикве“ у Београдском драмском и захтевом да изађе из поделе, потом и његовим учешћем у жирију на фестивалу у Брчком, а недавно и ангажовањем у избору за српског кандидата за Оскар.

Приредио Срђан Јокановић

Опширније прочитајте у нашем штампаном издању