Нико, баш нико, није очекивао да ће серија „Бели лотос“ постићи такав успех када је крајем 2021. приказана њена прва сезона. Радило се о шест епизода мини-серије чији аутор Мајк Вајт је дуго присутан на америчкој телевизијској сцени, али углавном без већег успеха. Тачније – са много успона и падова. И са још више чудних идеја које је покушавао да оствари као редитељ, сценариста, глумац или учесник ријалити програма „Сурвајвер“.
У „Бели лотос“ ставио је цело своје животно и пословно искуство, укључујући сумњичавост према званичним верзијама, нападним осмесима и љубавним бајкама. У прој сезони затекли смо богате америчке туристе у летовалишту „Бели лотос“ на Хавајима где се десило убиство. Оно је покретач свега, али не и разлог због кога смо серију обожавали, већ начин на који је она сецирала живот богатих, класне разлике, колонијални и робовласнички менталитет садашњег америчког друштва и сведочење хипокризији у животима парова, породица и појединаца заточених на острву – док полиција трага за убицом. Тамо где су гости размажени, арогантни и захтевни, а домаћини нељубазни, мрзовољни и не много паметни, схватамо да се гала одмор сваког богаташа дешава на рачун беде (и грбаче) неког сиромаха, али и да је оно што понекад личи на идеално место за бег од стварности заправо само прикривени кавез чије се решетке не виде од луксузног перја којим је обложен.
Мајк Вајт, који пише и режира све епизоде, није Агата Кристи. Он је гледаоцима дао леш на почетку, али њега мање занима начин убиства, а више начин на који су у њега укључени богати и привилеговани људи, оно што се не види споља, а чини их слабим, од лоших бракова и криза средњих година до расне нетрпељивости и радикалности празних речи.
Обиље црног хумора, ироније и сјајне глуме серији је донело чак невероватних двадесет номинација за награду „Еми“, најзначајније телевизијско признање у САД. И неверованих десет их је освојила, поред осталих за режију, сценарио, глуму и серију као целину. Сви су са ишчекивањем бројали дане до почетка приказивања нових епизода прошле јесени. Свакојаки прирепци холивудског шоу-бизниса, од мислилаца и аналитичара до критичара, тиктокера и инфлуенсера опсесивно су чекали на знак за старт да се закаче на „Бели лотос“.
Пише Срђан Јокановић
Опширније прочитајте у нашем штампаном издању