Ни секунде се није двоумио када смо упитали шта би прво показао путнику намернику. Окренуо се и запутио ка згради Жупаније, па право на спрат, у Свечану салу. Онда је стао испред огромне слике и – прича о Сомбору је почела.
Име нашег домаћина, водича је Милан Војновић. Социолог по струци, заљубљеник у Сомбор по читав дан и најбољи хроничар града, према мишљењу свих који га знају, а које смо сретали шетајући улицама и трговима. – Ово је „Битка код Сенте“ Ференца Ајзенхута–почиње причу Милан, шарајући ласером по платну димензија седам пута четири метра.– Наручена је за 1896. годину, када се Сомбор прикључио великој прослави Миленијума, хиљадугодишњице од доласка Мађара у низије Панона. Израђена је у Минхену, а на зид Свечане сале постављена је 20. фебруара 1898. Са рамом заузима 40 квадрата на овом зиду и била је највећа слика у ондашњој Југославији. Стигла је са рамом, па је рушен зид да би је унели. Онда је зрак ласера наставио да шета од фигуре до фигуре, од сцене до сцене.
Наставак можете прочитати у броју 3089.