Филмски фестивал у Венецији већ 79. пут доноси на Јадранску обалу Италије најновије филмове, а са њима и ауторе, глумце, звезде и све оне који се гурају да нађу своје место у том универзуму – старлете, манекенке, папараце…
На пример, за „дословну богињу фестивала“ проглашена је глумица Теса Томсон (38) која и нема свој филм у овогодишњем програму, али сваке вечери присуствује свечаним премијерама, увек у другачијој, раскошној тоалети коју, нема сумње, зна да носи са стилом. Јунакиња холивудских хитова „Тор“, „Осветници“, „Људи у црном“ парадирала је у креацијама Елија Саба, Арманија, Марка Џејкобса и других познатих креатора.
Међу глумицама публици се допала и Пенелопа Круз (48), која је дошла са драмом „Непојамност“ у којој игра мајку троје деце која живи са мужем насилником. И она је мењала бајне хаљине и комплете из вечери у вече, а ми смо издвојили припијену хаљину цветних мотива са ознаком „Шанел“.
Америчка глумица Џулијен Мур (61) је била помало екстравагандна са необичном комбинацијом тамно-светлуцавог бодија и огртача који су смело откривали њено тело. Али, једној председници (жирија) није се смело противуречити. Њена колегиница и суграђанка из Њујорка Сигорни Вивер (73) стигла је у Венецију са драмом о љубавном троуглу „Прави баштован“ у режији пола Шредера. Што се изгледа тиче, била је класично досадна са испегланим црвеним панталонама и блејзером исте боје.
Све похвале за тоалету добила је британска глумица Кејт Бланчет (53) која тумачи јунакињу из наслова драме „Тар“ Тода Филда, о ексцентричној америчкој диригенткињи Лидији Тар. Црни корсет оивичен цвећем, ручно шивене и цртане панталоне са потписом Данијела Роузберија добила је најбољу оцену модних стручњака.
Оливија Вајлд (38), британска глумица а у Венецији редитељка филма „Не брини, драга“, појавила се у зеленом комплету (сукња и блејзер испод кога није имала ништа осим горњег дела бикинија).
Много више пажње од редитељке привукли су глумци из њеног филма Хари Стајлс и Крис Пајн. Занимљиво да мушкарци све радије на себе навлаче необичну гардеробу јарких боја и контраста, па чак и ону која више приличи женама. Славни певач Хари Стајлс (28) и холивудски глумац Крис Пајн (42) били су јунаци и мале афере која се зачела на премијери њиховог филма када је изгледало да је Хари пљуно Криса који је седео до њега. Полемика о томе шта се заправо десило и видело на снимку закотрљала се као лавина и засенила све друге приче и критике које се тичу њиховог филма. Објашњење је стигло кроз неколико дана: нико није пљунуо никога, већ се на снимку то само тако чини. Оптичка варка!
Највише подигнутих обрва на фестивалу изазвала је појава једног од најтраженијих, глумаца данашњице. Тимоте Шаламе (26), јунак филмова „Интерстелар“, „Зови ме својим именом“ и „Дина“, воли да провоцира и успоставља нове трендове у одевању. Овог пута, дошавши са драмом „Кости и остало“ засенио је све друге на црвеном тепиху бљештећим тесним црвеним панталонама и блузом голих леђа чији се крајеви спреда увлаче у панталоне, ако тако можемо да опишемо необичну креацију Александра Меквина.
Најемотивнији тренутак фестивала био је аплауз за глумца Брендана Фрејжера (53), некадашње звезде холивудских акционих хитова („Мумија“, „Ђорђе из џунгле“) који је последњих десетак година једноставно нестао из јавности. Недавно је обзнанио да је био жртва напаствовања једног страног новинара у САД што га је толико траумирало да је постао неповерљив према свим људима. Сада се, поприлично другачијег изгледа (двоструко пунији), вратио међу „живе“, главном улогом у филму „Кит“ Дарена Аронофског. Током аплауза на крају филма чак је и заплакао.
Иначе, на фестивалу апарати звани „аплаузометри“ рачунају дужину овација коју неки филм добије по завршетку и према том мерењу водио је филм „Кости и остало“ (8, 5 минута апалауза), „Тар“ (6), „Бардо“ (4) и „Бели шум“ (2,5).
Пише С. Јокановић
Опширније прочитајте у нашем штампаном издању